دهـــکــده ی مــــــادریــدی

ریاضیات علم آموختن اندیشیدن است نه آموختن اندیشه ها!

دهـــکــده ی مــــــادریــدی

ریاضیات علم آموختن اندیشیدن است نه آموختن اندیشه ها!

تلخ ترین روز برای رئـالی ها/جدایی ایکر مقدس، کاپیتان شماره یک!






این فیلم هم تمام شد. از نظر همه پایانش خوش نبود.

افسوس که مردی که انواع و اقسام جامها را در ویترین خود دارد ، به آخرین آرزوی دوران 

فوتبالش نرسید: بازنشستگی با پیراهن رئال مادرید.

و پس از 25 سال از باشگاه تمام عمرش رفت! 

ایکر،به عنوان بازیکن به همه افتخارات ممکن دست یافته است. او با رئال مادرید سه بار چمپیونزلیگ را فتح کرده، پنج بار فاتح لالیگا شده و دوبار کوپا دل ری را بالای سر برده است. چهار بار قهرمان سوپرکاپ اسپانیا و دو بار قهرمان سوپرکاپ اروپا شده و یک بار جام باشگاه های جهان و یک بار نیز جام بین قاره ای را فتح کرده است. در عرصه ملی، موفق به فتح جام جهانی شده و دو بار نیز قهرمان جام ملت های اروپا شده است. او بیش تر این افتخارات را زمانی به دست آورده که کاپیتان تیمش بوده است.

رئال مادرید با یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ باشگاه خداحافظی کرد، یک خداحافظی پر از احساسات. 

و این پایانی غم انگیز برای یک نمایش نامه ناخواسته و پیچیده بود.

ایکر کاسیاس، دروازه بانی با سابقه طولانی و افتخارات بسیار زیاد، بر خلاف میلش به رابطه 25 ساله خود با 

باشگاه دوران کودکی خود پایان داد و حالا به سمت پورتو حرکت خواهد کرد. 

جدایی او در تابستانی رخ خواهد داد که پیش تر اشک هایی در بارسلونا برای جدایی ژاوی و رفتنش به قطر و 

در لیورپول برای استیون جرارد در پی انتقالش به لس آنجلس گلکسی ریخته شد.  

روی کاغذ، کاسیاس نیز باید وداع مشابهی با برنابئو داشته باشد که در این صورت اشک های فراوانی

 برای او نیز ریخته خواهد شد، اما حقیقت این است که مشابه آنچه در نیوکمپ و آنفیلد اتفاق افتاد

 در این جا محقق نخواهد شد! 

اشک های ایکر در مراسم وداعش:” نمی گویم خداحافظ،می گویم به امید دیدار”

CJtNdUTWEAAPgL9

ایکر کاسیاس در کنفرانس مطبوعاتی رسما جدایی خود از رئال مادرید را اعلام کرد. نکته عجیب این مراسم عدم حضور هر گونه نماینده ای از باشگاه بود. شاید ایکر نمی خواست که آنهایی که هر چه می خواستند پشت سرش گفتند با دورویی در این مراسم حاضر شوند.

“خواندن این متن در حالت عادی 30 ثانیه طول می کشد اما … ممکن است یک ساعت وقت ببرد. در ابتدا تشکر می کنم از … (مکث ، احساساتی شدن و تشویق همه خبرنگاران) شما که در این روز خاص مرا همراهی می کنید. می خواهم با همه مادریدیسموها وداع کنم. به پورتو می روم چرا که از من حمایت کردند و اشتیاق زیادی برای کار کردن با من داشتند. آنها به من امید دادند و محبت زیادی به من داشتند. تمام تلاشم را می کنم تا نا امیدشان نکنم. پس از 25 سال باید کار سختی انجام بدهم باشگاهی را ترک کنم که همه چیز به من داد. در 9 سالگی به رویای حضور در بهترین تیم دنیا رسیدم.”

“در لحظات خوب و بد احساس عزت کردم. باشگاه به من کمک کرد تا نماینده ارزشهای آن باشم. در رئال مادرید همه چیز را یاد گرفتم. از مربیانم تشکر می کنم چرا که چیزهای زیادی به من آموختند. در رئال نه تنها از نظر فوتبال بلکه از نظر شخصیتی هم شکل گرفتم. دوستان زیادی در این جا پیدا کردم که هم می توانند روی من حساب کنند و هم من می توانم رویشان حساب کنم. از والدینم متشکرم که به من این راه را نشان دادند. همین طور از زوجم و پسرم. از مادریدیسموها متشکرم که در این سالها از من حمایت کردند.

“( با اشک) تنها چیزی که می خواهم این است که به عنوان یک فرد خوب و یک دروازه بان خوب به یاد آورده شوم. ممنون و هزاران ممنون. هر جا که باشم فریاد خواهم زد : زنده باد رئال مادرید. نمی گویم خداحافظ چرا که تیم را دنبال می کنم . به امید دیدار.”

زمانی که کاسیاس اشک هایش جاری شد با عکاسان شوخی کرد و

 گفت :” متاسفانه حالا دیگر عکس اول نشریه تان به درد نمی خورد!”

CJtOm3eUcAAP2a1

پیام های بازیکنان  رئـال و بزرگان ورزش به ایکر:

سرجیو راموس:"ده سال کنار هم و لحظات بسیار بسیار زیادی که با هم به اشتراک گذاشتیم. یک کاپیتان بزرگ. ممنون از تو.”

دیوید بکهام:"در مورد این مرد چه می شه گفت، خیلی ناراحتم که ایکر باشگاهی که سالها ستایشش کرد و همه چیزش را برای آن داد ترک می کند.او دوست من و یک انسان شگفت انگیز و یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ است،اسطوره  واقعی باشگاه رئال مادرید. ممنون دوست خوبم.”

مارسلو”ایکر،افتخار می کنم که بیش از هشت سال در کنارت بودم و از تو چیزهایی آموختم،برای تو بهترین ها

 را آرزو می کنم کاپیتان شماره 1″

خسه: یک اسطوره برای این باشگاه بودی و هستی. دلمان برایت تنگ می شود. همیشه از توصیه هایت متشکر خواهم بود.”

ناچو فرناندز:” موفق باشی کاپیتان. ممنون به خاطر همه چیزهایی که در این مدت به ما دادی. بزرگ باشی کاسیاس.”

ایسکو:” ممنون از همه چیزهایی که به رئال مادرید ، تیم ملی و فوتبال دادی. افتخاری بود که با یک اسطوره فوتبال بازی کردم.”

گرت بیل:”این افتخار را داشتم تا دو سال در کنار کاسیاس بازی کنم. یک اسطوره واقعی فوتبال. 

برایت آرزوی موفقیت می کنم رفیق.”

کارواخال:”افتخاری بود که در این دو سال در کنارت بودم کاپیتان. ممنون از همه چیزهایی که به مادریدیسموها دادی.”

په په :” موفق باشی کاپیتان. افتخاری بود که کنارت بازی کردم. امیدوارم که در پورتو با آغوش باز از تو استقبال شود. مطمئنم که همین طور خواهد بود.”

پابلو لاسو(مربی بسکتبال):” ممنون کاسیاس. حرف دیگری برای گفتن نیست. یک مرد بزرگ از رئال رفت. در تیم جدیدت موفق باشی.”

فیگو:” کاسیاس ، بهترین آرزوها را در دوران جدیدت برایت دارم. با رفاقت و تحسین کامل. رفیق قدیمی.”

کاسورلا:” کاسیاس در تیم جدیدت موفق باشی. بی تردید بهترین دروازه بان دنیا و یک شخصیت بزرگ هستی. موفق باشی رفیق.”

فرناندو ورداسکو (تنیسور):” یک دروازه بان بزرگ از رئال جدا شد. کاسیاس همیشه یک شخصیت بزرگ بوده است. یک مادریدیسموی واقعی. کلیپ زندگی رئال مادرید را در سایت رئال دیدم و اشک از چشمانم جاری شد. لیاقتت خیلی بیشتر از این بوده است. نمی دانم که دل مادریدیسموها چقدر برایت تنگ می شود اما مطمئنم که خیلی زیاد خواهد بود…”

خاویر فرناندز(اسکیت باز):” موفق باشی رفیق و همشهری. کاسیاس در دوران جدیدت در پورتو برایت آرزوی موفقیت می کنم. کاپیتان همیشگی.”

خاویر تباس(رئیس سازمان لیگ اسپانیا):” ممنون از همه چیز کاسیاس. از جانب لالیگا از تو تشکر می کنم چرا که در این سالها به توسعه نام آن کمک کردی.”

ماریو سوارز:” بهترین دروازه بان تاریخ بودی و هستی. برایت در دوران جدیدت آرزوی موفقیت می کنم.”

سرجیو آسنخو:” ممنون ایکر. به خاطر همه چیزهایی که به فوتبال دادی و به من آموختی. در پرتغال موفق باشی!”

فدراسیون فوتبال اسپانیا:” کاپیتان تیم ملی ، کاسیاس ، فوتبال اسپانیا را ترک کرد. موق باشی.”

عادل رامی:” ایکر کاسیاس اسطوره ای ، بزرگمرد.”

 حمله تند والدین کاسیاس به پرز:”فلورنتینو با کمک خبرنگاران ، ایکر را تخریب کرد!”

ماریا کارمن فرناندز ، مادر ایکر  گفت :” فلورنتینو پرز،مدیر رئال مادرید،عامل اصلی جدایی ایکر از رئال است

 چرا که برخورد خیلی بدی با او داشت. ” 

پدر و هم مادرش گفتند :” پسرمان پیشنهادات خوبی داشت اما پرز نمی خواست که او را به یک تیم بزرگ بدهد چرا که می ترسید ماجرای موراتا تکرار شود. او دوست نداشت که کاسیاس موفق شود.”

والدین کاسیاس از این که او به پورتو پیوسته ناراحت هستند. آنها می گویند :” پورتو برای ایکر مثل دسته سه اسپانیاست. پسرمان لیاقتش را داشت تا در تیمی در سطح بارسلونا بازی کند. وقتی خبر مذاکره با رم مطرح شد ، سران رئال گفتند که اجازه این انتقال را نمی دهند. یک قهرمان جهان نباید در تیمی نظیر پورتو بازی کند. او باید در همان جایی بازی می کرد که خودش می خواست.”


منبع =>مرجع خبری رئال مادرید

نظرات 3 + ارسال نظر

سلام
وبت باحاله
ممنو که اومدی وبلاگم

;)

به به ســــــلام ســـارا خـــانــوم چـــطــــوری خــــوبی؟

چــه خــبرا ؟ چیکارا مــی کنـــی؟

اره واقعا جـــای تــــاسف داره ... از دست اون پرز پیرپاتال

ایششششششششش

راستی لینــکـــی :)

سلام ;)
آره الان همه ی رئالی ها از رفتن ایکر مقدس ناراحتن :(
بله شما هم ;)

ریحانه 1394/04/23 ساعت 03:12

من که هیچکدومشو نمیشناسم:)))
چرا نیسـتی؟

چه طور نمی شناسی؟!
فعلا ناراحتم :(
دارم یه پست طولانی می نویسم!از 9 تیر شروع کردم هنوز تموم نشده!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد